Cookies - czyli szybka ,tania i banalna w przygotowaniu słodka przekąska .

Hej dzisiaj kulinarnie dawno tak nie było a ,że znalazłam przepis na coś szybkiego ,taniego i dobrego .. sprawdziłam i działa to się podzielę .. 


W pracy mam trochę luzu co niezmiernie mnie cieszy bo mogę poświęcić więcej czasu na to co lubię ,czyli bloga ,malowanie ,fotografie , spędzanie czasu z przyjaciółmi itd .
Z przyjemnością też spędzam czas w kuchni bo nie jest to ' byle by coś zjeść ' tylko raczej ' co tu dzisiaj wykombinuję '' ?? .
I mimo ,że ćwiczę i chudnę i poprawiam swoją kondycję to ogólnie diety nie prowadzę bo w nie niewierze .
Wyznaję zasadę wszystko jest  dla ludzi tylko z rozsądkiem . 
Ten przepis znalazłam przypadkowo w internecie ... Wypróbowałam i faktycznie ciasteczka są szybki ,łatwe i bardzo tanie  w przygotowaniu .
Ponadto niezła zabawa jeśli się ma młodszych pomocników do pomocy ..
Co będziemy potrzebować :
100 gram miękkiego masła 
80 gram cukru pudru
szczyptę soli 
1/2 łyżeczki sody (nie więcej bo będą gorzkie w smaku)
1/2 opakowania cukru waniliowego 
200 gram mąki 
jedno jajko 
tabliczka czekolady .
Wszystkie składniki wymieszać i ugnieść ręką (poza czekoladą :D ) Ciasto wstawić na godzinę do lodówki (np. w woreczku). Po godzinie wyjąć ciasto i uformować kulki mniej więcej 2 centymetrowe .Nie rozgniatać, spłaszczą się same w trakcie pieczenia .  Na wyłożoną blachę papierem do pieczenia bądź wysmarowaną masłem układać kuleczki co 3 cm. w każdą z nich wcisnąć 3-4 kawałki czekolady . Piec w temperaturze 180 stopni około 12-15 min. 

Ciasteczka są przepyszne ale nie za słodkie . Z przepisu wyszło mi ich 12 .
Są dość spore (efekt sody ) 

Smacznego ! 
Jeśli wypróbujecie koniecznie dajcie znać jak Wam smakowały . 

A teraz idę się relaksować w wannie pełnej gorącej wody .. 


Komentarze

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

Popularne posty