Pizza - szybka ,tania i pyszna!!!

Hej kochane wczoraj pisałam ,że idę robić pizzę . Nie często robię pizze ale teraz miałam straszną ochotę i przypomniało mi się ,że mama miała super przepis więc drogą internetową wyciągnęłam go od mamy i oto proszę ....





Pizza jest TANIA SZYBKA I PYSZNA - OBIECUJĘ!!

Do przygotowania ;
Ciasto ;
400 gramów  mąki
30 gramów drożdży prasowanych
1 łyżka cukru
1/2 szklanki ciepłej wody
2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju

* do miski wsyp mąkę
* zrób zagłębienie w mące , a następnie umieść w nim rozdrobnione drożdże i cukier
* całość zalej wodą i przykryj ściereczką ( nie mieszać)


*odstaw w ciepłe miejsce na około pół godziny
*dodaj sól i olej a następnie wymieszaj do gładkości
*uformuj kulę i natnij ją nożem na krzyż, posyp mąką


Odłożyć na bok zrobić sos  .

Sos do pizzy;
*4 świeże pomidory
*śmietana (ja użyłam jogurt naturalny , ponieważ mam sklerozę i nie kupiłam śmietany)
*sól i pieprz
*wyciśnięty czosnek
 * przyprawy według uznania.

*Pomidory pokroić w małą kosteczkę a następnie umieścić w rondelku

*wstaw na gaz i poczekaj aż się podgotują (około 5 minut)
*dodaj czosnek i przyprawy
*dodaj śmietanę i wymieszaj

Ja dodałam 3 ząbki czosnku i oprócz soli i pieprzu suszoną bazylię .

Przygotowanie ;
*rozwałkuj ciasto i rozetrzyj na nim sos


*poukładaj składniki które chciałbyś mieć na swojej pizzy ( u mnie to była szynka, kiełbasa, pieczarki )


*wszystko posyp żółtym serem(najlepiej mozzarellą ) i wstaw do piekarnika nagrzanego na 200 stopni .
* piecz przez około 10 min aż brzegi będą zarumienione
*wyjmij pizzę z piece , posyp ziołami oregano i podawaj .




Pizza pięknie urośnie w piekarniku , ciasto jest miękkie i puchate :) 
Pizza jest pyszna i bardzoooo syta :) 
Polecam poświęcić tą godzinkę i cieszyć się pysznym posiłkiem . 

 Jeśli zdecydujecie się zrobić pizzę koniecznie napiszcie jak Wam wyszła.
Pozdrawiam Magda :)


Komentarze

  1. Wygląda pysznie! :) W takim razie dziękuję, mam przepis na dzisiejszy obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę bardzo :) a ja proszę o info jak smakowała :)

      Usuń
  2. om nom nom nom ;D zjadłabym ;)
    a swoją drogą też muszę zrobić pizze ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no my nie jemy często ale raz w miesiącu sobie pozwalamy zamówić ale już nam przestała smakować mieliśmy ochotę na coś puszystego no i domowa to domowa :)

      Usuń
  3. Takie pyszności... a ja staram się dietkować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko jest dla ludzi trzeba wiedzieć kiedy skączyć :)

      Usuń
  4. smakowicie wygląda, muszę wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. musze sprobowac przepisu bo ja ostatnio mialam jakis z internetu i niezbyt ;/
    a Twoja wyglada pysznie ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

Popularne posty