Leciutkie i smaczne racuszki :)

Hej dzisiaj będzie jedzeniowo dawno u mnie nie było nic takiego więc przy okazji robienia "podwieczorku " deseru zwał jak zwał dla mnie to już będzie kolacja zrobiłam zdjęcia i podzielę się przepisem na leciutkie racuszki :)



Przepis jest tak łatwy ,że wyjdzie każdemu , na dodatek tani i pyszny .


Co będziemy potrzebować :
1 szkl. mleka lub kefiru ( może być również maślanka bądź biały jogurt)
1 szkl. mąki pszennej 
2 łyżki cukru 
2 łyżeczki cukru waniliowego 
1 łyżeczka proszku do pieczenia. 
2 żółtka i 2 białka ( na ubicie piany )
olej do smażenia lub masło 
cukier puder do posypania 

Ja zazwyczaj dodaję jeszcze jabłka ale ,że nie mogę wychodzić z domu ( L4) racuszki miały być bez jabłek ale w lodówce znalazłam dżem z leśnych owoców więc go tam dodałam .
Możecie je zostawić tak jak w przepisie albo urozmaicić jakimś ulubionym owocem  lub dżemem czy konfiturą .


Wszystkie składniki oprócz 2 białek ( ubijamy je na sztywną pianę) wrzucić do miski i  mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji .

Dodałam 5 łyżeczek tego dżemu.



 Białka ubite na sztywną pianę dodajemy do naszej masy 



I mieszamy ale delikatnie NIE MIKSUJEMY .
Ciasto  zrobi się takie nadmuchane dzięki tym białką .




Obsmażamy  z obu stron i podajemy posypane cukrem pudrem .



I smacznego !.

A na koniec pepik który nie lubi odgłosu wydawanego przez maszynę do szycia.



A Wy robicie racuszki ? Naleśniki ? coś innego na ''deser''? 

Idę jeść . pa :* 

Komentarze

  1. Zjadłabym, tylko robić mi się nie chce ;) hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to dość częsty mój problem :D ale obiecałam ,że będą to słowa muszę dotrzymać :)

      Usuń
  2. Kochana, miałam ochotę na racuszki, które jadłam dość niedawno w restauracji i miałam ochotę zrobić w domu! Dziękuję za przepis, napiszę jak wyszły. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem noga w gotowaniu i pieczeniu, ale jeśli mają wyjść każdemu to kiedyś spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjdą wyjdą ! Nie ma tu nic co można sknocić :)

      Usuń
  4. mmmm, ale bym zjadła takie racuszki! :) uwielbiam tego rodzaju wypieki ;D

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię ale zazwyczaj nie chce mi się robić.No ale to było specjalne zamówienie :)

      Usuń
  5. O kurcze moje ulubione słodkie papu!:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha :) Lubię takie :) ale świetna papuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! Cóż za pyszności! :* Dzięki Tobie mam już pomysł na jutrzejszy obiad ;D
    Apetycznie :* A ptaszek przepiękny :))


    Pozdrawiam,
    Katherine Unique


    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają pysznie, muszę wyprobowac Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O ja pierniczę!
    Dlaczego wcześniej nie widziałam papuga? ;/
    Cos ze mna nie tak!
    Jest pięknyyyyyyyyyyyyy - powiedz mi czy dużo sprzątania po nim jak on tak swobodnie po pokoju lata?
    Marze od niedawna o takim ptaszku = moje serce skradła p.królewska - tak mnie ładnie słucha w sklepie, że SZOK!!! :)
    Ale prawie 2 tysie ................

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój siedzi w klatce ale raz albo dwa razy w tyg. go puszczam . Z bałaganem różnie trzeba uważać co się zostawia na stole itd.
      Polecam kupić u hodowcy taniej i możesz kupić młodą papużkę . Mój to aleksandretta obrożna poczytaj jeśli masz chwilę :)
      Wygadany głośny i kochany za razem urwis :)
      Jedna z najgłośniejszych jakich chyba mogłam wybrać , ale nie wymieniła bym za żadną inną :)
      Kosztował na polskie około 130zł a w sklepie za niecałe 400-500 zależnie od koloru :)
      Co nie co powie szczególnie swoje imie na mnie mama mówi i pyta się co ? hahah
      Jeśli nie chcesz głośnej papugi polecam seneglkę podobno są jednymi z najcichszych a są równie mądre i ugadane ale to już droższa sprawa :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

Popularne posty