Bazyl gotuje !

Zawsze mam problem co ugotować . Brak mi inspiracji , pomysłów .
Ale dzisiaj będąc na zakupach ktoś przechodzący obok na talerzu miał chińszczyznę i powalił mnie ten zapach i wygląd . Tak sobie pomyślałam dawno nie robiłam takiego dobrego obiadu no to dawaj ! 
 Łatwizna dla każdego ! 
Potrzebne składniki :
500g mięsa (może wieprzowe , drobiowe , wołowe ) co kto lubi ja cały zeszły tydzień miałam kurczaka więc postawiłam na wieprzowinę .
Średniej wielkości por.
Dwie mniejsze papryki ( i tu znowu dowolność )
Przyprawa do chińszczyzny (gotowy sos )
Pieprz
Sól
Ryż
Można dodać również bambus lub grzybki .





I teraz sosik ! Ja mam już gotowy   który  mieszam w 300ml wody i zalewam tym podsmażone mięso i zieleninę .  W Polsce znajdziecie coś podobnego . Sos można również zrobić samem ale do tego dojdziemy .

Natomiast jeśli ktoś nie może robić tego dania z sosem polecam kupić normalną przyprawę do chińskich dań i przyprawić danie odrobiną takiej przyprawy.



Mięso pokrojone w kostkę ,posolone i popieprzone  wrzucamy na rozgrzaną patelnię z odrobiną tłuszczu . 
W między czasie nastawiamy wodę w garnku na ryż .



Co jakiś czas obracamy tak aby kawałki mięsa były zarumienione z każdej strony .
 Kiedy mięso jest już podsmażone dodajemy nasze warzywa i smażymy jeszcze 5 min.

 Zalewamy nie wielką ilością wody ( pół szklanki wystarczy) i dusimy pod przykryciem aż mięso będzie miękkie ( 15 min).

Do słoika wsypujemy naszą mieszankę na sos i dodajemy do niej  300 ml wody. Zalewamy mięso i warzywa . Dusimy pod przykryciem  jeszcze 3-4 min . 

Sos można wykonać starym i chyba bardzo dobrze znanym wszystkim sposobem : W słoiku roztrzepujemy 2 łyżki mąki z odrobiną wody . Zalewamy , gotujemy aż trochę zgęstnieje . I w tym wypadku należy dodać    przyprawę do chińszczyzny.


Odcedzamy ugotowany ryż  . Wykładamy go na talerz i polewamy naszym sosem .
I nie patrzymy tylko jemy !


Do następnego 
B.





Komentarze

Obserwatorzy

Popularne posty